شرایط اخذ اقامت دائم قطر چیست؟ چگونه آنلاین مجوز اقامت بگیریم؟
شرایط اخذ اقامت دائم قطر، بهمنظور دریافت خدمات ارائهشده توسط دولت، در صورت تصمیم به اقامت طولانیمدت چیست؟
در صورت تمایل به اخذ اقامت دائم در قطر، برخی شرایط وجود دارد که عبارتاند از:
- متقاضی اقامت باید دارای شرایط مالی متوسطی باشد که بتواند از خانواده خود بهاندازه کافی حمایت کند.
- اگر متقاضی متولد قطر است، مدت اقامت متوالی در قطر نباید کمتر از 10 سال باشد.
- اگر متقاضی خارج از کشور است، باید 20 سال اقامت خود را در قطر گذرانده باشد.
- سابقه متقاضی اقامت باید عاری از هرگونه جنایت یا محکومیت علیه اخلاق باشد.
- دارای افتخار و شهرت خوب باشید.
- صاحبملکی باارزش از یکمیلیون دلار یا بیشتر میتواند با استفاده از تمام ویژگیهای مربوط به اقامت، اقامت دائم دریافت کند، زیرا دولت قطر دادن اقامت دائم به مهاجرانی که مدت طولانی در این کشور اقامت کردند را برای ادای احترام به آنها در نظر میگیرد.
اخذ اقامت دائم در خارج از کشور چه اهمیتی دارد:
مزایایی برای دولت و متقاضی اقامت وجود دارد، ما برخی از آنها را ذکر میکنیم:
- اقامت دائم احساس تعلقخاطر مهاجران خارج از کشور به یک وطن را افزایش میدهد.
- روح همکاری و مشارکت اجتماعی مثبت را ترویج میکند.
- بهمحض اخذ اقامت دائم مهاجران، مزایایی به وی اضافه میشود که قبلاً از آن استفاده نمیکرد.
- پس از اخذ اقامت دائم ، در صورت سفر از قطر ، مجوز از اقامت برداشته می شود ، جایی که می تواند بدون مجوز وارد و خارج شود.
- بر اساس تصمیم شورای وزیران قطر، دارنده اجازه اقامت برای خود و خانوادهاش میتواند آموزش ببیند و از طرف سازمانهای دولتی تحت درمان قرار بگیرد.
- صاحب اقامت حق سرمایهگذاری در اقتصاد قطر را دارد بهشرط رعایت قوانین موردتوافق توسط قانون ایالت.
- وقتی پدر اقامت دائم میگیرد و فرزندان زیر 18 سال دارد، دولت همان امتیازاتی را که برای پدر فراهم میکند به آنها میدهد.
- ساکنان دائم میتوانند املاک با مالکیت خود دریافت کنند، اما با شرایطی که توسط شورای وزیران قطر صادرشده است.
نحوه اخذ مجوز اقامت قطر بهصورت آنلاین
شرایط اخذ اقامت دائم قطر بهصورت آنلاین چیست:
- به درگاه وزارت کشور قطر بروید و وارد شوید.
- روی خدمات اقامت و سپس روی اقامت دائم کلیک کنید.
- به صفحه گزینههای سرویس که روی صفحهنمایش داده میشود بروید.
- روی نماد سفارش جدید کلیک کنید و سپس دسته را با توجه به خانواده انتخاب کنید.
- سپس با انتخاب افراد واجد شرایط از لیست نمایش دادهشده و سپس کلیک روی نماد بعدی، افرادی را که میخواهند برای اقامت درخواست کنند انتخاب کنید.
- پس از رفتن به صفحه پرداخت، به صفحه اصلی بانک بروید.
- ارائه مدارک از مقام مربوطه و درخواست اقامت.
چگونه مهاجران با داشتن املاک اقامت دائم میگیرند
طبق تصمیمات وزارت کشور قطر، مهاجران خارجی میتوانند با داشتن املاک، اما با شرایط زیر، از اقامت دائم برخوردار شوند:
- داشتن یک ملک مسکونی یا تجاری، اما بدون ایجاد تغییر در ظاهر خارجی آن.
- درصورتیکه ارزش ملک یکمیلیون دلار یا بیشتر باشد؛ صاحبملک حق دارد برای خود و خانوادهاش اقامت دائم دریافت کند.
- پس از اخذ اقامت صاحبملک؛ وی خدمات دولتی را از بیمه درمانی، درمان و آموزش دریافت میکند و به او اجازه میدهد تا بر اساس قوانین وزارت کشور در برخی املاک و مستغلات با شرایط تجاری خاص سرمایهگذاری کند.
نحوه درخواست کارت اقامت دائم قطر
وزارت کشور برای تسهیل کسانی که مایل به دریافت کارت اقامت دائم در قطر هستند یک پیوند الکترونیکی در وبسایت خود ایجاد کرده است و خاطرنشان کرد که ایجاد پیوند اولین مرحله است و پسازآن مرحله راهاندازی برنامه از طریق برنامه مطراش2، او توضیح داد که این برنامه نیاز به برآوردن برخی شرایط دارد که عبارتاند از:
- متقاضی باید یک کارت هوشمند داشته باشد که خدمات الکترونیکی روی آن فعالشده باشد.
- متقاضی باید یک دستگاه کارتخوان شخصی هوشمند داشته باشد، علاوه بر این دستگاه کارتخوان هوشمند را به کامپیوتر متصل کند تا مراحل درخواست تکمیل شود.
وزارت کشور اعلام کرد که مراحل درخواست از طریق درگاه خدمات الکترونیکی عبارتاند از:
- به وبسایت وزارت کشور بروید و پیوند “خدمات الکترونیکی ” را انتخاب کنید.
- سپس “خدمات اقامت ” و “کارت اقامت دائم ” را انتخاب کنید. پس از کلیک روی آن، صفحه گزینههای خدمات ظاهر میشود.
- یک “برنامه جدید ” انتخاب میشود، پسازآن دسته مناسب برای متقاضی از بین گزینههای موجود در دسترس وی انتخاب میشود.
- سپس روی مربع “بعدی” کلیک کنید و لیستی از افراد واجد شرایط ظاهر می شود. “افراد با علامت زدن کادر مقابل شماره شخصی افراد واجد شرایط انتخاب می شوند” و سپس روی کادر بعدی کلیک کنید.
- پیامکی ارسال میشود که نشان میدهد یک درخواست اقامت دائم دریافت شده است و یک رسید مالی برای روند پرداخت ظاهر میشود که متقاضی میتواند آن را در رایانه چاپ یا ذخیره کند؛ بنابراین، متقاضی اولین مرحله از مرحله درخواست را به پایان رسانده است؛ و باید منتظر بماند تا پیام دیگری را دریافت کند تا پیوستهای برنامه را بارگیری کند.
- در صورت رسیدن پیام بارگذاری مدارک موردنیاز که توسط کمیته ذیصلاح تعیین میشود، متقاضی باید مجدداً مانند اول واردشده و مدارک موردنیاز را با توجه به شماره شخصی بارگذاری کند و پس از تکمیل مدارک موردنیاز مراحل پیوستن اسناد به متقاضی، صفحه دیگری ظاهر میشود که اسناد بقیه شمارههای شخصی ضمیمهشده به درخواست متقاضی را ضمیمه میکند، بنابراین مرحله دوم مرحله درخواست تکمیلشده است و متقاضی میتواند پرونده خود را پیگیری کند از طریق گزینه پیگیری برنامهها.
قانون شماره 10 سال 2018 در مورد اقامت دائم مقرر کرد که کمیتهای در وزارت کشور به نام کمیته “اعطای کارت اقامت دائم ” در وزارت کشور تأسیس شود که مأموریت آن اجرای کلیه مراحل اعطای کارت است.
بیشتر بخوانید: اخذ اقامت در کشور امارات وشرایط آن
منبع: askqatar
دیدگاهتان را بنویسید